fredag 2. januar 2009

Godt nyttår og Filmkroken #2

Jeg har fått sett veldig mye bra film siden siste "filmkroken #1", og nå skal jeg presentere noe:

The Lost Room (2006)



Dette er en miniserie i 3 deler ala 1t30min. Hovedpersonen spilles av den dyktige Peter Krause, kanskje mest kjent som Nate fisher i "Six feet under" serien. Han spiller politidetektiven Joe Miller som oppdager et motellrom som er en portal til et alternativt univers ved hjelp av en magisk nøkkel.

Dette er noe av det beste sci/fi serier jeg har sett (Kan vel innrømme at det ikke er så fryktelig mange), og jeg får litt assosiasjoner til serien "Heroes", bare at denne serien ikke er så kjent. Noe som egentlig er litt rart, siden kvaliteten absolutt er til stede med stødige, interessante karakterer, et bra progressivt plott som er vanvittig spennende helt til siste slutt og bra spesialeffekter.

Jeg anbefaler absolutt denne "tapte perlen" og har registrert at det allerede har blitt en slags kult og diehard fans etterlyser en andre sesong. Den bølgen slenger jeg meg også på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar